Rehabiliteringsresa till LEVI 5-6 okt

Dag 1   5 oktober

Avresa från Luleå Busstation (Loet) kl 08.00 för vidare färd mot Finland. Färden går via Överkalix och Övertorneå till Pello, där vi stannar till vid "Gröna Stoppet" var man kan inhandla finskt hantverk, bl a det populära Pentikporslinet. Den som så önskar kan äta lunch på restaurangen.

Efter lunch fortsätter vi till Levi som ligger i Kittilä kommun. Här har det vuxit fram en helt fantastisk semesterort som erbjuder alla typer av övernattningsmöjligheter och allehanda olika aktiviteter, för ung som gammal. Man kan nästan inte tro att man är i finska Lappland!

Vi checkar in på Levi Hotel Spa som kan erbjuda det mesta och det bästa. Hotellet har en av Finlands mäktigaste SPA avdelningar. Sammanlagt finns det 17 större och mindre pooler inomhus och utomhus, olika bastun, ljus- och naturfenomen i spaet utgör en fascinerande helhet för besökare i alla åldrar.

Vi äter en gemensam middag på kvällskvisten.

Dag 2   6 oktober

Frukost och för den som vill finns möjligheten till morgonbad i motionsbassängen. Avresa från Levi 11.00 finsk tid. Resan fortsätter vidare ner till Haparanda och ett besök på IKEA där vi sedan äter lunch (mellanköttbullar med dricka, ingår i priset). Kl 16 startar vi vår resa hem till Luleå med ankomst ca 18.00.

Pris per person i dubbelrum: 1600 kronor baserat på 30 personer. Är du medlem i Reumatikerföreningen Luleå betalar du bara 1000 kr då vi kommer att sponsra våra medlemmar med 600 kronor!

Enkelrumstillägg: 270 kr

Priset inkluderar: Bussresa, 1 övernattning i dubbelrum, 1 frukost, 1 middag, entré till SPA-avdelningen på hotellet, busskaffe och kaka (dag 2) samt lunch (dag 2).

Eventuella allergier: Meddelas senast 18/9

------------------------------------------------------------------------------

Sista bindande anmälningsdag är 1 augusti 2017. Anmäl dig till Elisabeth på tel 073-077 84 56.

Avbeställning endast mot läkarintyg.