Vetenskaplig studie

"Påverka framtidens RA-behandling!

Har du ledgångsreumatism och är mellan 18 och 80 år? Då kan du påverka framtidens läkemedel tillsammans med Reumatikerförbundet och Uppsala universitet.

Forskning om vad patienter vill ha kan hjälpa människor att påverka beslut kring framtidens behandling av ledgångsreumatism. Uppsala universitet och Reumatikerförbundet rekryterar personer med ledgångsreumatism för en studie om patienters preferenser. Vilka läkemedel vill DU ha? Hur väger DU risker mot fördelar? Vad är viktigt för DIG i din behandling?

Gör din röst hörd!

Besök crb.uu.se/svara för att läsa mer om och delta i studien. Där finns också kontaktuppgifter till ansvariga forskare."